Obchod s umením

Umelecké investície sa nazývajú takmer najziskovejšími finančnými nástrojmi, čo znamená, že  niekedy získava investícia do umeleckého diela  zisk idúci až do výšky 1000% ročne. Na rozdiel od jácht alebo dokonca bežných vozidiel, ktoré už za rok po nákupe stúpajú o takmer tretinu( prakticky odchodom z autosalónu ), umelecké hodnoty v priebehu rokov sa naopak stávajú drahšími.

most

  • Pri korektnosť a presnosť  treba poznamenať, že obvyklý rast je 10% ročne. A len v prípade, akejkoľvek dôležitej udalosti ( ocenenie, či smrť autora)   ceny  začínajú stúpať  o100, no niekedy  až 200%. Stalo sa to napríklad v prípade  nášho Andyho Warhola, ktorý trpel chudobou a bol známy len reklamou na  konzervovanú Campbellovu polievku. Náhle  ale pop art sa stal globálnym umeleckým trendom a ceny stúpli prudko hore a teraz je to už len módne ale drahé.

Vysoké percentá sú spôsobené faktormi konjunktúry alebo vzácnosťou. Napríklad, avantgardná móda sa náhle objaví a všetci okamžite kupujú Kandinsky. Alebo povedzme, niektorí z najväčších súčasných umelcov odchádzajú z tohto sveta. Potom sa všetci ponáhľajú zháňať umelecké dedičstvo, ktoré zostalo po ňom, pretože počet jeho diel sa  už veruže nikdy nezvýši.

  • Toto všetko má svoje viac či menej jasné pravidlá Treba pochopiť, že trh s umeleckými dielami má pevnú štruktúru a stojí za to,  sa k nemu pripojiť už  len tým, že jasne pochopíme jeho miesto a hodnotu umenia.

Staňte sa predajcom umenia – jednoduché?  Ani nie ! To si nevyžaduje  síce , žiadne finančné investície, ale úloha predajcu na trhu je v skutočnosti najdôležitejšia. Dokonca ani veľkí cisári a prezidenti niekedy neboli schopní zodpovedne nakupovať na aukciách a uchýliť sa k službám špecialistov.
Art dealer je to akýsi  sprostredkovateľ medzi predajcami a kupujúcimi na trhu umeleckých hodnôt. Spravidla sa špecializuje na

umění

  • konkrétnu oblasť umenia,
  • má kontakty so zákazníkmi, umelcami a vlastníkmi galérií. 

Má 10 až 20% z  transakcie.  Je to dosť, ak berieme v úvahu hodnoty umeleckých diel.  Celkom slušná provízia !Hlavnou vecou je pochopiť situáciu a dynamiku trhu a včas poskytnúť potrebné rady správnej osobe. V priebehu času sa samotní obchodníci s umením stanú zberateľmi, kupujú si pre seba, do budúcnosti, majú otvorené  vlastné galérie a vytvárajú  si tak akýsi samotný trh.
 

Obchod s umením
Ohodnoťte příspěvek