Je tmavá noc, no vám sa nedarí poriadne zaspať?

Z času na čas sa stretneme s problémom týkajúcim sa nášho spánku, niekedy však tieto problémy pretrvávajú dlhšie. Je skutočne ťažké poskytnúť konkrétne riešenie, pretože sú rôzne príčiny a faktory, ktoré sa pod nekvalitný spánok podpisujú, rovnako treba hľadieť na každého človeka individuálne. Pokiaľ však nevravíme o ochorení alebo známej príčine, tak v skratke možno odporučiť nastavenie zdravšieho životného štýlu a nebáť sa zamerať tiež na detaily, akými sú napríklad obmedzenie istých látok či pravidelnejší pohyb na čerstvom vzduchu. Chce to možno len menšiu úpravu našich návykov (zlozvykov). Dôvodom však môže byť takisto „len“ nevhodne umiestnená posteľ či dokonca nevyhovujúci matrac. V nejednom prípade pomôže orientovať sa na nové matrace v akcii https://www.segum.sk/produkty/matrace.

Smajlík, kreslené, unavený, spať, spánok.png

Pochopiteľne však existujú aj iné riešenia, ktoré majú s nákupmi spoločné len minimum, rovnako ako s prenášaním postele. Príčiny či skôr riešenia tak môžu mať aj iné podoby a to konkrétne, že sa zameriame na tieto pomerne reálne body:

Posteľ, interiér, spálňa, biele.jpg

  • Mnohí z nás sú naučení pravidelne prijímať nápoje s povzbudivými účinkami. Tie si však s pokojným spánkom logicky nerozumejú a preto je doporučené konzumovať ich maximálne štyri až šesť hodín pred tým, než sa uložíte spať. Konkrétne vravíme o káve, zelených čajoch, ale tiež energetických drinkoch. Faktorom je ale takisto kofola, kola a nápoje obsahujúce kofeín či teín.
  • To isté platí o ťažšie stráviteľných pokrmoch. Ak máte vo zvyku jedávať tesne pred spaním, zamerajte sa iba na ľahšie jedlá.
  • V určitých formách a napr. vo filmoch vidíme, ako opitý človek zaspí po vypití množstva alkoholu. V skutočnosti sa však konzumácia alkoholu pomaly ale isto podpisuje pod vzniknuté poruchy spánku.
  • Nestarnúcim liekom na zdravý spánok je pravidelný pohyb či tiež pohyb na čerstvom vzduchu predovšetkým v období, kedy sa dostavia zmienené problémy. Pravidelnosť tejto aktivity by sa ale v rámci zdravia a zdravého spánku mala dodržiavať stále, nehľadiac na to, či sú problémy so spánkom aktuálne alebo nie.